Kategorier
Marknadsföring

DOOH reklam – så fungerar det

Har du en kampanj som du vill uppmärksamma människor på? Med DOOH reklam på lämpliga platser utomhus kommer ditt budskap att synas. Så här fungerar det.

Den bästa reklamplatsen är den som människor passerar dagligen och som finns runt omkring oss i stadsmiljön. Med DOOH reklam kan man snabbt och enkelt nå många människor med sitt budskap. Typiska platser för DOOH är busskurer och tågperronger. Men för att reklamkampanjen ska förmedla rätt budskap och nå den tänkta målgruppen är det viktigt att man väljer rätt tidpunkt och plats.

Det finns företag som är specialiserade på utomhusreklam med vepor och med DOOH. De kan hjälpa till att producera reklamen men också komma med förslag på lämpliga platser för den så att man når rätt målgrupp. Det går snabbt att få ut en DOOH kampanj men det gäller ändå att boka sin annonsplats i god tid då vissa platser är mer populära än andra.

Hur mycket kostar en annonskampanj med DOOH?

DOOH är en förkortning av Digital Out of Home. Med DOOH kan man snabbt och effektivt till en relativt låg kostnad förmedla budskap till en stor grupp människor. De upplysta ljusboxarna gör också att kampanjen syns bättre. Det är vanligt med DOOH-skärmar i lokaltrafiken men de förekommer även i gallerior, fasader och på torg. Hur mycket en DOOH kampanj kostar beror på hur många skärmar den ska omfatta men även vilka platser man annonserar på.

För att få fram ett pris för kampanjen måste man be om en offert. Då det finns flera företag som erbjuder DOOH reklam kan det löna sig att ta in offerter från några olika och jämföra priser. Men tänk på att platsen och tidpunkten för reklamkampanjen är viktig. Att betala lite mer för att synas på rätt ställe lönar sig alltid.